Proč zařadit do svého dne také saunu

Sauna je často vnímána pouze jako druh relaxu a odpočinku, málokdo zná veškeré její zdravotní a sportovní benefity, které přináší. Sauna především posiluje imunitu a obranyschopnost, má však také další výhody, na které se podíváme v dnešním článku.

Zdravotní benefity a sportovní výhody saunování

1. Imunita

Imunitní systém nám pomáhá v boji proti bakteriím a virům kolem nás. Pokud budete mít správný imunitní systém, snáze se vyhnete nachlazením, chřipkám a dalším nemocím. Sauna zlepšuje imunitní systém tím, že zvyšuje produkci bílých krvinek, které pomáhají v boji proti nemocím. Je důležitá pravidelnost saunování, je doporučováno zařadit minimálně třikrát týdně saunu do svého týdenního harmonogramu, aby měla pozitivní účinky na Vaši imunitu.

2. Spánek

Pravidelné saunování také podporuje kvalitu spánku. Sauna Vám přináší „únavu“, díky které zklidníte svou mysl, uvolníte napětí ze svalů, vyplavíte endorfíny a budete se cítit uvolnění a šťastní a bude se Vám lépe usínat.

3. Regenerace

Návštěva sauny má také pozitivní účinky na Vaše tělo a fyzickou kondici, konkrétně na tkáně, svaly, šlachy a také klouby. Sauna také urychluje hojení ran, zlepšuje kloubní systém, ale také pleť a pokožku. Pravidelné saunování může také zpomalit stárnutí kůže.

4. Hubnutí

Sauna pomáhá také s hubnutím, protože při pobytu v sauně máte zvýšený srdeční rytmus a zrychluje se tím také Váš krevní oběh, více se potíte a urychlujete spalování. Pocením ztrácíte především vodu (je mylnou domněnkou, že se při saunování zbavujeme tukových zásob), ovšem podporujete tím Váš metabolismus, který Vám pomůže s hubnutím.

Druhy saun

Teď už znáte základní benefity pravidelného saunování, je čas si představit druhy saun, ze kterých můžete vybírat.

1. Finská sauna

Finské sauny jsou nejznámějšími, klasickými saunami. Ve finské sauně naleznete kamna s lávovými kameny, díky kterým se teploty šplhají až na 90 stupňů. Vlhkost vzduchu se pohybuje okolo 30 stupňů. Finské sauny se dělí na klasické a suché sauny. V klasických jsou lávové kameny podlévány vodou a tím se zvyšuje vlhkost vzduchu, naopak v suchých finských saunách zůstávají lávové kameny suché, tím se zvyšuje teplota, která často šplhá až ke 100 stupňům a vlhkost vzduchu se drží okolo 5 stupňů.

2. Parní sauna

Parní saunu reprezentuje vnitřní obložení stěn dlaždicemi a mozaikou. Teplota se zvyšuje díky parním generátorům a dosahuje hodnot okolo 50 stupňů. Parní sauny jsou známé hlavně jako sauny s nejvyšší vlhkostí vzduchu, která dosahuje až ke 100 procentům.

3. Infrasauna

Infrasauna je podobná sauně finské, rozdíl je ve zdroji tepla. V infrasaunách ohřev vzduchu zajišťují infrazařiče, které vysílají infračervené záření a otepluje tak teplotu vzduchu cca na 50 stupňů.

4. Biosauna

Biosauna spojuje finskou a parní saunu, vytápí se kamny s parním generátorem. Tato sauna není tolik tepelně vyhřívaná, teplota vzduchu se pohybuje okolo 60 stupňů s vlhkostí okolo 40 stupňů. Biosauny jsou také vhodné pro kardiaky, kterým můžou parní či finské sauny vadit. Už znáte benefity saunování a také druhy saun, výběr je už jen na Vás. Abyste čerpali benefity saunování, je důležitá pravidelnost saunování a také zvolení té správné sauny právě pro Vás.